Lokale opslag lijkt te zijn uitgeschakeld in uw browser.
Voor de beste gebruikservaring, moet u lokale opslag inschakelen in uw browser.
WAAR KUNNEN WE
U MEE HELPEN?
- 1. Bestellen
- 2. Betalen
- 3. Levering en levertijd
- 4. Garantie
- 5. Aansluitservice
- 6. Onderhoudsabonnement
- 7. Defecten en storingen
- 8. Retourneren
- 9. Klachten
- 10. Algemene voorwaarden
- 11. Website voorwaarden
- 12. Privacy statement
DOWNLOADS
KLANTENSERVICE
Onze klantenservice staat iedere werkdag voor u klaar voor al uw vragen rondom uw bestelling(en). Vind uw antwoord hier of neem contact met ons op per chat, telefoon of e-mail.
+31 (0)527 635 635
[email protected]
Openingstijden
Ma t/m Do: 08.00 – 17.00 uur
Vr. : 07.30 – 16.30 uur
1. BESTELLEN
1.1 Een bestelling plaatsen
U kunt een product bestellen door deze toe te voegen aan uw winkelmandje. Als het product toegevoegd is aan uw winkelmandje, kunt u doorgaan met bestellen door rechtsboven op de pagina uw winkelmandje aan te klikken. Vervolgens komt ov de bestelpagina waar u uw gegevens kunt invullen en een betaalmethode kunt selecteren. Nadat u alle gegevens heeft ingevuld, klikt u op ‘plaats bestelling’. Na het afrekenen, is uw bestelling geplaatst en maken wij uw bestelling zo snel mogelijk gereed voor verzending. U hoeft geen account aan te maken om te kunnen bestellen. Het aanmaken van een account heeft als voordeel dat u uw bestelgeschiedenis kunt inzien.
1.2 Bestellen als particulier
Vanwege het krachtige vermogen van de apparatuur, raden wij particulier gebruik af. Wilt u echter toch als particulier bestellen in onze webshop? Dat is mogelijk indien u akkoord gaat met onze algemene voorwaarden. Let op: omdat wij ons op zakelijke klanten richten, is de consumentenwetgeving niet van toepassing in onze webshop. Het retourneren van producten is hierdoor slechts in beperkte situaties mogelijk.
Lees hier meer over retourneren>
2. BETALEN
2.1 Veilig online afrekenen
Het proces van bestellen en betalen vindt plaatst met een beveiligde HTTPS verbinding. U kunt dit herkennen aan het slotje in uw browser. Hiermee wordt aangegeven dat de verbinding veilig is. Uw gegevens, zoals wachtwoorden en rekeningnummers, worden hierdoor beschermd.
2.2 Betaalmethoden
Zodra uw betaling is ontvangen, is uw bestelling definitief en wordt de bestelling gereed gemaakt voor verzending. Het is niet mogelijk om op rekening of achteraf te betalen. Voor het afrekenen van uw bestelling, kunt u kiezen uit drie betaalmethoden:
iDealVia deze betaalmethode kunt u uw bank selecteren en rechtstreeks via internetbankieren afrekenen.
Mister Cash BancontactDe meest gebruikte betaalmethode van België. Dit online betaalplatform kan gebruikt worden door iedereen met een door Bancotact uitgegeven betaalkaart. Meer dan 20 Belgische banken geven deze kaart uit. Banken die Bancontact-kaarten uitgeven zijn: ABK Bank, Argenta, AXA Bank, Bank J. Van Breda, Belfius, Beobank, BNP Paribas Fortis, bpost bank, CBC Banque, CPH Banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank, ING België, KBC Bank, Keytrade Bank, Nagelmackers, Record Bank en VDK Spaarbank.
BankoverschrijvingU kunt ook via bankoverschrijving betalen. Let wel: het kan 1 tot 3 dagen duren voordat betalingen via bankoverschrijvingen verwerkt zijn. Nadat de betaling is ontvangen, wordt uw bestelling gereed gemaakt voor verzending. Hou rekening met een mogelijke langere levertijd.
2.3 ICEPAY
ICEPAY is onze partner die de afhandeling van online betalingen verwerkt. ICEPAY dient zich als Payment Service Provider aan strenge regels te houden die betrekking hebben op o.a. de veiligheid van transactieverkeer. ICEPAY staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en beschikt over een Payment Service Directive (PSD) Licentie. ICEPAY is gecertificeerd door Currence, de eigenaar van iDEAL. Daarmee voldoet ICEPAY aan de strenge iDEAL en PIN veiligheidseisen van Currence. ICEPAY verbindt zich toe aan het gedragscode van de Verenigde Betaalinstellingen Nederland (VBIN).
Omdat ICEPAY de eerste partij is die uw betaling verwerkt, staat er ICEPAY B.V. of Stichting Escrow ICEPAY op uw afschrif
3. LEVERTIJD EN VERZENDKOSTEN
3.1 Levering en verzendmethoden
Uw bestelling wordt per pakketdienst, externe of eigen transportdienst bezorgd. Grote bestellingen, zoals vries- en koelkasten, worden met een vrachtwagen bezorgd. Onze transportdienst levert tot over de eerste drempel op de begane grond. Kleinere pakketten worden met pakketdienst (PostNL) verstuurd. Wij nemen contact met u op over de verwachte levertijd of u ontvangt een track & trace code om uw bestelling te volgen.
Webshop bestellingen worden niet standaard aangesloten in uw keuken. Wij raden u aan om gebruik te maken van een erkende installateur. Defecten en storingen die ontstaan door een onjuiste aansluiting, vallen niet onder de garantie.
U kunt gebruik maken van onze installatie- en aansluitservice waarbij een van onze vakkundige monteurs bij u langs komt om de apparatuur aan te sluiten.
Lees meer over onze installatie- en aansluitservice >
3.2 Levertijd
Omdat uw keuken nooit stil staat, leveren wij ruim 91% van ons assortiment uit voorraad. Voorradige producten worden binnen 24 tot 48 uur geleverd. Is een product niet op voorraad? Dan verzoeken wij u om telefonisch te informeren naar de verwachte levertijd. Voor maatwerk en verzending naar de Waddeneilanden, België en het buitenland gelden afwijkende levertijden.
Bij verzending via onze eigen transportservice, nemen wij voorafgaand aan levering telefonisch of per e-mail contact met u op over de verwachte aflevertijd. Bij verzendingen via pakketdienst (PostNL) of externe vervoerders, ontvangt u per e-mail een track & trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen.
3.3 Verzendkosten
Voor leveringen binnen Nederland en België boven de € 75,- worden geen verzendkosten berekend. Bij bestellingen onder dit bedrag vragen wij een kleine vergoeding van €12,50,- voor verpakking en verzendkosten Uw bestelling wordt op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 8.00 en 18.00 uur bezorgd. Afspraken over een gewenste leveringsdatum of een verlate levering zijn in overleg met onze afdeling klantenservice mogelijk.
Er geleden afwijkende verzendkosten voor verzending naar de Waddeneilanden, en het buitenland. ook voor zware artikelen of grote afmetingen, kan achteraf een toeslag worden berekend.
3.4 Afhalen bij een vestiging
Indien gewenst, is het mogelijk om uw bestelling af te halen bij een van onze zes vestigingen. Neem contact met ons op om een afspraak bij de gewenste vestiging in te plannen.
4. GARANTIEVOORWAARDEN
4.1 Standaard garantie
Standaard leveren wij één jaar garantie op de apparatuur uit onze webshop. Dit geldt ook voor (rvs)maatwerk producten vervaardigd in onze rvs-fabriek. Wij verstrekken garantie op arbeidsloon en voorrijkosten in het geval van defecten of storingen, m.u.v. kleine stekkerklare apparatuur. Hiervoor geldt carry-in garantie waarbij wij u vragen om het apparaat naar ons toe te sturen. Vervolgens wordt het apparaat door ons gerepareerd.
Glasbreuk, gebreken ontstaan door normale slijtage, onoordeelkundige behandeling of gebruik voor ander dan normale (bedrijfs-)doeleinden, onvoldoende onderhoud en gebreken die zich voordoen na wijziging of reparatie door of namens de wederpartij zelf of door derden, blijven buiten de garantie.
4.2 Aanvullende garantie
Voor enkele A-merken in ons assortiment geldt aanvullende garantie. Zo leveren wij meer dan één jaar garantie op veel producten van de merken Zanussi, Liebherr, Gram en Hoshizaki.
5. AANSLUIT- EN INSTALLATIESERVICE
Apparatuur met een krachtstroom aansluiting dient altijd door een erkende installateur aangesloten te worden. Voor een juiste aansluiting en installatie van uw bestelde apparatuur, kunt u gebruik maken van onze aansluit- en installatieservice. Hierbij komt een van onze vakkundige monteurs bij u langs om uw apparatuur aan te sluiten en in werking te stellen.
De aansluitkosten verschillen per apparaat. Neem contact op met een van onze adviseurs voor meer informatie per telefoon via: +31 (0)527 635 635.
Wij raden het af om uw apparatuur zelf aan te sluiten. Defecten en storingen die ontstaan door een onjuiste aansluiting, vallen buiten de garantieperiode.
6. ONDERHOUDSABONNEMENTEN
Om het hele jaar verzekerd te zijn van probleemloos functionerende apparatuur, kunt u gebruik maken van onze onderhoudsabonnementen. Hierbij wordt uw apparatuur jaarlijks (één of meerdere keren) preventief gecontroleerd en grondig nagelopen. Goed onderhoud verlengt de levensduur van apparatuur en voorkomt de meeste storingen.
Tijdens het onderhoud worden geconstateerde gebreken hersteld en slijtagegevoelige onderdelen preventief vervangen om potentiële storingen te voorkomen. Daarnaast wordt de apparatuur ontkalkt en grondig gereinigd om de apparatuur in optimale conditie te houden. Met een onderhoudsabonnement krijgt u bovendien korting op gebruikte materialen en onderdelen die vervangen moeten worden.
Lees meer over onze onderhoudsabonnementen>
7. DEFECTEN EN STORINGEN
7.1 Defecten en beschadiging bij levering
Merkt u na ontvangst van uw bestelling defecten en beschadigingen op die ontstaan zijn tijdens het transport? Neem direct contact met ons op om dit te melden. Wij beoordelen na ontvangst van uw melding wat een passende oplossing is.
7.2 Defecten of storing melden binnen de garantieperiode
Is er sprake van een defect of storing binnen de garantieperiode? Neem direct contact met ons op. Na ontvangst van uw melding, zullen wij beoordelen op welke manier het defect of de storing verholpen kan worden. Indien nodig worden onderdelen vervangen, repareren wij het apparaat in onze werkplaats of komt een servicemonteur bij u langs. De voorrijkosten en het arbeidsloon zijn door de garantie gedekt.
7.3 Defecten of storing melden buiten de garantieperiode
Buiten de garantieperiode kunt u blijven rekenen op onze storings- en onderhoudsservice. Bij een defect of storing, komt één van onze servicemonteurs bij u langs. Informeer naar de kosten door contact met ons op te nemen via +31 (0)527 635 635.
8. RETOURNEREN
8.1 Herroepingsrecht niet van toepassing
Omdat wij uitsluitend zakelijke klanten bedienen, is het herroepingsrecht voor consumenten niet van toepassing op onze webshop. Dit betekent dat retourneren slechts in beperkte mate mogelijk is.
Wilt u er zeker van zijn dat u het juiste product aanschaft voor uw onderneming? Voor vragen kunt u iedere werkdag contact met ons opnemen via de chat, telefoon en e-mail. Onze adviseurs staan ook online voor u klaar met het beste advies op maat.
8.2 Retourneren
Retourneren is enkel mogelijk indien wij daar schriftelijke toestemming voor hebben verleend. Indien u uw bestelling wilt retourneren, dient u dit aan ons te melden door contact met ons op te nemen. Uw retouraanvraag wordt vervolgens door ons beoordeeld. Zodra uw retouraanmelding schriftelijk of per email is goedgekeurd, kunt u uw bestelling retour sturen. .
8.2.1 In deze gevallen is retourneren mogelijk:
- Per ongeluk het verkeerde product besteld
- Verkeerd product ontvangen
8.2.2 Voorwaarden voor retourneren:
1. Het te retourneren product moet in de opgeopende en originele verpakking worden geretourneerd;
2. De retouraanmelding dient schriftelijk of per email door ons geautoriseerd te zijn;
3. Geretourneerde bestellingen worden niet teruggenomen indien;
- Ze gebruikt zijn
- Ze beschadigd zijn
- Speciaal voor u zijn gemaakt
- Speciaal voor u zijn besteld
- De orginele verpakking is geopend of beschadigd
8.2.3 Condities
1. Retour te zenden bestellingen moeten binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling worden gemeld. Dit kan per e-mail of telefoon. Zodra de retouraanmelding door ons schriftelijk of per email is geautoriseerd, kunt u uw bestelling retour sturen; 2. De te retourneren bestelling moet binnen 7 werkdagen na aanmelding van de retour aan ons geretourneerd en door ons ontvangen zijn; 3. De retourzending moet zijn voorzien van een retourbon welke volledige ingevuld dient te zijn; 4. De retourzending dient te worden verstuurd naar: Hakvoort Professional, Verlengde gildeweg 22 8304 BK Emmeloord 5. De retourzending dient franko aan ons te worden verstuurd. Niet-franko zendingen worden door ons geweigerd.
8.2.4. Kosten retourzending
De (verzend)kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de afnemer en dienen franco gefrankeerd te zijn, met uitzondering van door ons verkeerd geleverde goederen of beschadigde levering. Retouren dienen ten allen tijde voldoende gefrankeerd te worden. Bij onvoldoende frankering, wordt een retour niet in ontvangst genomen en niet gecrediteerd.
Daarnaast vragen wij een vergoeding voor de retourkosten. Dit bedraagt 25% van het totale aankoopbedrag tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
8.2.5 Verwerking en terugbetaling
Na ontvangst van een retour, wordt het bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. De verzendkosten worden niet teruggestort, tenzij anders is overeengekomen.
9. KLACHTEN
Klachten betreuren wij ten zeerste en willen wij naar alle tevredenheid zo goed mogelijk oplossen. Bij ontevredenheid over onze service, verzoeken wij u om een klacht in te dienen.
U kunt uw klacht met duidelijke omschrijving van de situatie, de gemaakte afspraken en uw contactgegevens, per e-mail indienen via [email protected] of telefonisch door te bellen naar +31 (0)527 635 635. Na ontvangst nemen wij uw klacht z.s.m. in behandeling en zal er contact met u worden opgenomen voor een passende oplossing.